16 Mart 2020 Pazartesi

Dante, Vıncı, vs vs

ya da şöyle yapalım neden ilahi komedya okuyup şu şarkıyı dinlemiyorsunuz?



sizle biraz da da vıncı yapalım; en alta sıkça dinlediğim şarkı listesini ekledim:



“ Leonardo büyük pano için, arkadaki dağlık manzaraya doğru akan derenin olduğu gölgeli bir mağarayı betimlemeyi seçmiştir. Resmin ortasında bulunan Meryem’in sağ dizinde Vaftizci Yahya’nın çocuk hali ve sol dizinde Yahya’yı kutsayan çocuk İsa bulunmaktadır. İsa’nın yanında melek Cebrail yer almakta ve sol eliyle çocuğu desteklemektedir. Sağ işaret parmağı Yahya’yı göstermektedir. Meryem’in sol eli çocuk İsa’nın başı üzerindedir. Tüm bu figürler gölgeli, kayalıklı  bir mağarada betimlenmiştir. Melek Cebrail’in yüzü resme bakana dönüktür ve bakanı sahneye davet etmektedir. Resim, bulunduğu mekanın içinde, altarda düşünülmelidir. Karanlık mağara, aşağıdan titreşen mumlarla beraber çok etkileyici bir atmosfer yaratır ve izleyici, içten ve özel bir buluşmaya davet edilir. Leonardo bu resimde konu ve izleyici arasında birebir ilişki kurmayı başarmıştır. ”

Kayalıklar Meryemi üzerine paylaştığım alıntı şu kitaptan:








4 yorum:

  1. Şarkıyı dinledim hemen. Pek güzelmiş. İlahi Komedya eşliğinde de okuruz, neden olmasın? Thanks:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ^^ Zeugma çok saolun:) keyifli dinlemeler..

      Sil
  2. sanat felsefesinde tabloları incelediğimiz günler geldi aklıma :) şarkıları dinleyeyim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gemicim; sanat felsefesi wauouw :) öyle bi ders alamadım, cahilim, dünyanın rengine kandım :)

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...