16 Nisan 2020 Perşembe

Hoşsohbet

Merhaba blogger! Size bir soru yöneltmek istiyorum dilerseniz yorumlarda veya ayrı bir post halinde sayfanızda cevaplayabilirsiniz... 

size edebiyatı sevdiren yazar?

kafka benimki. hiç unutmam, üniversite son sınıftayken (allahım altı yıl olmuş neredeyse!) kitapçı rafında kapağında siyah bir böcek resmi olan dönüşüm’ü gördüğüm ânı. elbette üniversitede iken de bolca okudum zaten eğitim fakültesi okuyanlar tayfasında idim. örneğin saatleri ayarlama enstitüsünü epey severek okuduğum hatırımda, ihsan oktay anar kitapları aynı şekilde ve agathalar, grangelar ve hatta javier marias’ın yarınki yüzün serisini dahi il kütüphanesinden ödünç alıp okuduğumu bilirim... ama hiçbiri beni kapağında o küçük böcek resmi olan kitap kadar etkilemedi! alışılagelenin dışında, bildiğimiz her şeyin dışında, sınırsız bir alan yaratıyordu kafka! büyülenmiştim sahiden... neden bilmem gelince aklıma anım sizlerle paylaşmak ve sizin de benzer ânlarınız var ise tanık olmak istedim, hoşça kalın.

11 yorum:

  1. Arkadaki çiçek harika gözüküyor ama yazdıklarını hiç okuyamıyorum telefonda, arkadaki şekiller, yazının rengi, hepsi birbirine girmiş gibi. Bende mi bir tek öyle gözüküyor?

    Bana edebiyatı sevdiren bir yazar değil annemle babam ve evimizdeki kocaman kütüphane sanırım :) (Soruyu okudum ama senin anlattıklarını okuyamadım.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; teşekkür ederim yorumunuz için, düzeltme yaptım biraz temada. Evet sorumun cevabını almışım. :) Ne şans ama edebiyatı sevdiren bir ailenizin olması. :) Kütüphane hem de kocamanından, harika!

      Sil
    2. Şimdi okuyabildim :)

      Evet çok şanslıydım kitaplar konusunda :)

      Sil
  2. Bende Annemden sevdim o çok okurdu ve yazardı ondan geçti 😊 sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo süper :) Aile odaklı gidiyoruz, hadi bakalım, sevgiler :)

      Sil
  3. Kafka sevdiğim yazarlardan biri. Değişim'i okuduğumda epey bir kitap okumuştum. Bana edebiyatı sevdiren ne ailem ne de öğretmenlerim. Ancak Edebiyat Fakültesi mezunu olan eşimin payı büyük sanırım. İlk olarak okuduğum ve bana okumayı sevdiren John Steinbeck'in "Gazap Üzümleri" oldu diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinize teşekkür ediyoruz. :) Gazap Üzümleri benim gizli yaram her elime aldığımda nedense geri bırakıyorum ama hep elimin altında tutuyorum. :) Yorumunuzla daha bir okumaya heveslendim, saolun.

      Sil
  4. Merhaba fatoş .
    Ben ta ilk okulda kütüphanedeki tüm hikaye , masal ve çizgi romanları okuyarak sevdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, :) Pinokyo filan diyorsunuz yani, harika! :) Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  5. İlkokulda çizgi romanlarla tanıştım, bana edebiyatı sevdiren çizgi roman oldu galiba. Sonra Milliyet'in küçük mavi ciltli kitaplarıyla tanıştım. Sonra Abdullah Ziya Kozanoğlu ile tarihi romanlar okumaya başladım, sonra Rus edebiyatına geçtim derken kocaman bir kitaplığım oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sondan başlayım ol vakit, Rus Edebiyatı enfes değil mi sahiden? Gorki severim en çok... Çizgi roman hâlâ okuyorum sahaflardan foto-roman alıp da... Teşekkür ederim, hoş geldiniz.

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...