24 Nisan 2020 Cuma

Uyuyan Ölüm - Bir Agatha Polisiyesi




Merhaba, Agatha Christie fanı iseniz eğer sizler de benim gibi süpper bir filmle geldim bu gün! Marple macerası izliyoruz, ah en sevdiğim! Yine enfes İngiltere manzaraları ile karşılaşmaya hazır olun efenim... Gwenda henüz nişanlı; evlilik hazırlıkları için nişanlısını Hindistan'da bırakır, İngiltere kırsalında yerleşebilecekleri bir ev aramaya başlar...





Nişanlısının şirketinde çalışan Bay Hugh eşlik edecektir kendisine. Gwendamızın içgüdüleri o derece yüksek ki adeta bir paratoner ile yarışır seviyede! =D Sizin de var mıdır fişek gibi önsezileriniz sayın okuyucu?


Derken Miss Marple görünür... Sıkı takipçileri bilirler ki Marple kasabanın iplik satan dükkanından bütün dedikoduları mıknatıs gibi çeker kendine.... Gwenda'nın taşınacağı evin garip, karanlık bir mazisi vardır ve tek tek kasabanın eski sakinlerini farkettirmeden sorguya çeker...




Gwenda'nın gözünde bu evle ilgili geçmişten hatıralar, hayaller canlanır, oysa o henüz taşınmıştır eve ee nedir peki bütün sırlı olayların perde arkası ey erenler hu deyin?




Söylentilere göre önceden kasabada tiyatro kurulurmuş, Helen -kendisi saçında sarı gül olan güzel aktris- pek güzel şarkı söylermiş... Ancak sonu pek kötü olmuş, ah talihsiz Helen...


Gwenda geçmişini eşelerken dayısı ile karşılaşırız, nöroloji meraklısı dayısının birtakım psişik problemleri vardır... Yo korkmayın katili, kurbanı söylemeyeceğim. Gugıla 'sleeping murder' yazarsanız seyir edebilirsiniz filmi... Aşağıya final sahnesini bırakıp kaçayım ben...





6 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler, Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Daha öncr Agatha Christie hiç okuma fırsatım olmadı. Ama okuyanıda sevenide çok biliyorum (:
    Anlattığın film ilgimi çekti doğrusu. Zannımca içerisinde biraz korku-gerilim barındırıyor olsa gerek. Ben ki korku filmlerine bayılan birisiyim. Filmi en kısa zamanda izleyip düşüncelerimi buraya yazmaya çalışacağım. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meczup Yazar; bu filmde korku unsuru az gizem var bir miktar, diğer Agatha uyarlamalarına bakabilirsiniz. Teşekkürler...

      Sil
  3. Agatha Christie romanlarını çok severim. Uyuyan Ölüm uyarlamasını izlememiştim. İlk fırsatta izleyeceğim, teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, rica ederim. Keyifli seyirler! :)

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...