25 Mayıs 2019 Cumartesi

ACE IN THE HOLE(1951) - BÜYÜK KARNAVAL



Bugün izlemediğim az miktarda filmi kalan yönetmen Billy Wilder’ın gurur üzerine kurulu saplantılı gazeteci Tatum’un öyküsünü anlattığı muhteşem filmini izledim. Yan konuları şan, şöhret, makam vb. olarak sıralanabilir. Resimde de gördüğünüz üzere mezar soyguncusu olan Minosa’nın bir mağarada kalması, bu durumu fırsat bilen Tatum’un yıllardır aradığı haberi bulmasının sevinciyle kasabanın şerifini de tekrar seçim vaadiyle yanına çekip kasabalıya adeta bir sirk manzarası sunması filmin konusu. ‘Sirk’ kavramı önemli çünkü orada yatan insana bir hayvan muamelesi yapan Tatum’un önce kendisinin insanlıktan çıkıp  bir hayvana dönüşmesi modelini görüyoruz.


Bir taraftan da hem göçükteki adama yardım eli uzatmaya çalışan hem de adamın karısı olan Jan Sterling’e aşkını dizginlemeye çalışan bir Tatum var...


Vamp, platin saçlı kadın... Arzuları paraya ve gazeteciye dönük olmasına rağmen Minosa son nefesinde bile karısını düşünür... Gazetecinin kocasının bu denli sevgisine rağmen tatmin olmayan sarışına hem nefreti hem aşkı büyür... Bu kıskacı çok sevdiğimi itiraf edeceğim, büyüksün Wilder... 

6 yorum:

  1. :) ay heyecanlandırdın beniii yaaa. wilder tüm filmlerini izledim. bunu da. bi dolu iyi filmi var. stalag 17, çifte tazminat, garsoniyer ( bunu hep izleyim gülüyom yaa), irma, sabrina, amaaa en iyi filmi sunset bulvarııı :) ben de yönetmen yönetmen ülke ülke gidiyom. amerikan sineması siyah beyaz dönemini nerdeyse bitirdim. 30 lar kırklar elliler öyle gidiyom. amerikan sinemasının kara film dönemi çok çok iyi. bak blogumda listeler seçkilerde amerikan siyah beyaz dönemi çok. wilder da tipik amerikanlardan. bütün amerikanları izliyorum. aslında bütün filmleri izliyorum. ama amerikan sineması avrupa sinemasının yanında çok zayıf kalıyor. özellikle fransız ve italyan sineması söz konusu olunca amerikan filmleri çocuk filmleri gibi kalıyo yaa. yine de sinemanın gelişme çağında amerikan sinemasının payı çok büyük :) ay yaa kitap sinema müzik delisi olaraktan senin blog nefis benim için yaniii :) amerikan özellikle siyah beyaz dönemden ve diğer ülkelerden de istediğin zaman yaniiii bi dolu film öğütleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep çok mutlu oldum, bilmukabele, sana sık sık bakıyorum ben :)

      Sil
  2. amerikan sinemasından gözdem fritz lang. ama amerikalı değil alman zaten. almanyada çekerken amerikaya geçiyo politik nedenlerden. orda da aynı almanyadaki ustalığını sürdürüyor yani. bütün filmlerini izle yaaa bencesiii :) ah bi de jarmusch ah ah :) o da siyah beyaz ama yeni yanii :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler Fatoş.

    YanıtlaSil

Yeni Yıl

   bir koca yıl daha bitti, inanılır gibi değil... ben n'apıyorum, yürüyüşe çıkıyorum bol bol, kitap okumaya çalışıyorum, bolca müzik ve...