26 Mayıs 2019 Pazar

DİLENCİ - ACCATTONE (1961)



YÖNETMEN : PİER PAOLO PASOLİNİ

Efenim yönetmenin ilk filmi imiş. Savaş sonrası İtalya’daki gettolarda yaşayan Vittorio’nun lakin kendi deyişiyle aynı zamanda başkalarının da bu şekilde çağırmasını salık buyurduğu ismiyle Accatone’nin yaşamına tanık oluyoruz.

Pezevenklik yapar, çalışmaktan korkar Accatone. ‘Açlık nedir ki? Alıştırılmışız küçüklükten beri karnımızın doymasına bir kere’ der der ama var olan yemeğin emekte diyebilirsiniz herkese yetmeyeceğinin de farkındadır... 


Bir gün saf, güzel ve bakir bir kıza rastlar. Aşk kapısını çalar çalmasına lakin hayat aşkla sürmüyor değil mi? Bir şekilde Stellasını da bulaştırır kirli işlerine. İçi buruk, istemeye istemeye çalışan aşığı bir iki denemeden sonra bu işi yapamayacağını anlar, üstelemez Accatone... Ve işe koyulur lakin zor gelir, çalmaya başlar...


 Filmin sonu harikaydı, sinematografik olarak finaldeki sahnelere bittim, mutlaka izleyiniz, keyifle...
O dönemdeki Roma’yı merak edenler için de bulunmaz bir eser; müzik seçimi olarak da mest etti beni...




6 yorum:

  1. Tanıtımdan etkilendim. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için ben teşekkür ederim, pasolini bütün filmleri harika etkilenmemek elde değil. (:

      Sil
  2. pasolini hepsini izledim ama hazmı zor de miiii :) yanda vüsat o bener var süper yaaa erhan bener deee bi de hell raiser ne ilginçli film yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zor kesinlikle, hellraiser beklemede henüz izlemedim, teşekkür ederim (:

      Sil
  3. Pasolini hiç izlememiş olabilirim, bakayım bir bu filme. Merak ettim. Teşekkürler öneri için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginiz için, az az izlemeye çalışıyorum ben de, sevdiğim yönetmenlerden Pasolini (:

      Sil

Yeni Yıl

   bir koca yıl daha bitti, inanılır gibi değil... ben n'apıyorum, yürüyüşe çıkıyorum bol bol, kitap okumaya çalışıyorum, bolca müzik ve...