26 Temmuz 2019 Cuma

AYRILIĞIN SAVUNMASI - AHMET GÜNTAN



Elimde değil ayırıyorum.
Var ama bir bildiğim.
185 şairi buyruğunda
koruyan bak odur
İstanbul’u ayıran, 1453.
İnsanları dörde ayırdım,
yeniler, kapı önündekiler,
içeridekiler, sonra eskirler.
Tahranlı ikizleri ayıramadım.
Onlar için ayrılık Allah yanıdır.
Mevlânâ’yı insan sıfatlarından
ayırdım. Şair Haşim’i ayıramadım.
Vicdan yaşamsaldır, kavuşmanın
da. Tutarlı düşünceyi ayırdım,
hasret çekti. Oy.
Oy ağacı kargadan ayıramadım,
hayret. Şairi kestim ayırıverdim,
şu ayrılık korkusuna bakın siz.
Şiir Adam, ta neandertallerin
iyi savunucusu, tarih onda
ayrılık korkusu.
Kalp ile inzivaya çekilenlerin
çoğu, mühendis bunlar,
Türkle Kürdü ayıramadım.
İnziva, ayıran şeylerden
sıyrılmaktı.
Tarhanam bak topak topak.
Yahya Kemal’in mezarında
Haşim’in ruhu için dua eden
ayrılıkçı.
Mal sahibi mülk sahibi
son ettirgen son sahibi. Hayret.
Ben böyle ayırmadım.
Ayrılık ayırdı beni. Asker
ocağında, çarşı izninde.
Ayrılık ayırdı da beni.
Bilmem.
Daha çok bir kimya olayı ayrılık
çok tuhaf, ablam kimya temeldir
der.
Öte yandan evcil köpek hayret
yavaş yavaş kalmaya alışır
kısa ayrılık ile başlanır sahibi
ayrılık sürelerini uzatılır.
Hâkim bey bakın ne
diyeceğim bana 3 tarih ver
dedim Yalta Malta Romanya
dedi Yalta 1945 Malta 1989
Romanya 1989 oy.

2 yorum:

  1. güntan yeni kitap çıkardı daha. denişik şairlerimizden. müldürle de yazmıştı :)

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...