11 Temmuz 2019 Perşembe

Müzeler ve fatoş ve güzel İstanbul

Selam, biraz müzelerden bahsedeyim. İlk olarak Orhan Kemal Müzesi, Cihangir taraflarında. İtiraf edeyim yürürken sokaklarda köpeği olmayan tek bendim sanırım:D İkişer üçer gezdiriyordu semt sakinleri çok tatliş köpeciklerini. Müze harika ayrıca girişinde Orhan Kemal kitaplarını satın alabiliyorsunuz; ben İngilizcemi geliştirmek için Cemile kitabını (İngilizce baskısı) aldım, Fransızca baskıları da bulunuyor bu arada kitapların.


İkinci olarak Masumiyet Müzesi... Tek kelime ile muhteşem, Pamuk zekası... Çukurcuma’da, eskileri yaşatması bir yana ilk girişteki o bilmem kaç tane sigara izmariti... Mutlaka görmelisiniz kitabı okumasanız dahi.


Bunların dışında bir müze gezdim ki Beşiktaş’da Aman Allahım o ne şahane, olağanüstü idi... Milli Saraylar Resim Müzesi, hem yerli hem yabancı ressamların nadide İstanbul tabloları, Padişah portreleri hele bir Sultan Abdülaziz portresi vardı ki, tüylerim ürperdi... O kadar uzun süre kaldım ki müzede bıraksalar yatardım herhalde:D Sizlere resim atamayacağım, yasaktı çünkü fotoğraf çekmek... Ama şuraya nette bulduğum resmi koyuyorum amaç yad etmek.


Ve son olarak; İstanbul Arkeoloji Müzeleri, yenilenmişti, Topkapı Sarayı’nın oralarda. Fikir olsun diye bırakıyorum birkaç resim; kalın sağlıcakla... Bu arada sevgili İstanbullular ve İstanbullu hissedenler az fikir verin da, var mı kaçırdığım bir yer?



6 yorum:

  1. Panorama 1453 Tarih Müzesi ve Miniatürkü tavsiye ederim. İyi gezmeler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GeCe bu İstanbul’a ikinci gelişim; bahsettiğiniz yerleri daha önce gezmiştim, teşekkürler.

      Sil
  2. İstanbul Modern'i tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Bahsi geçen Masumiyet Müzesini çok duydum, çok okudum fakat henüz keşfedemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin; nostalji yaşayın, teşekkür ederim.

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...