1 Temmuz 2019 Pazartesi

MAVİ KADİFE - BLUE VELVET (1986)


YÖNETMEN : DAVİD LYNCH

Lynch sinemasının yeri ayrıdır çarpılmışa dönersiniz... Öncelikle filmin adı neden mavi kadife sorusunu yanıtlayalım, şarkısı var orada geçiyor eyvallah da aslında biraz konforu çağrıştırdı efenim bana... Yani ben ‘insan’ olduğunu, onu temsil ettiğini düşünüyorum kadife için. Tenimiz gibi yumuşak, parlak ve mavi diyeceksiniz değil mi neden mavi? Çünkü özgürlük temsil edilmiş, ya da gökyüzü kadar sonsuz bir cisimleştirme belki sonlandırılmıştır...

Velhasıl konuya gelelim; Jeffrey (ana karakter) babasının kalp krizi geçirmesi sonrası bahçelerinde kesik bir kulak bulur, ya alemsin Lynch amca... Şaşırmayı geçtikten sonra (e uyanmak lazım değil mi uykudan) ‘Lynch karanlık dünyası’ na adım atmış bulunduk efendim merak duygusuyla hadi hayırlısı...

Dedektife başvurur Jeffrey orada dedektifin kızı Sandy ile tanışır ve adı daha öncede bir vakada geçen şarkıcı Dorothy’nin peşine takılır ikili. Burada Sandy neden başını belaya sokacaktır; ‘aşk’ efendim (: Hem de sevgilisi olmasına rağmen, korka korka süren bir aşk bu...

Of sıra Frank’e geldi nihayet; adam kaçık resmen kaçık. Şuh kadın Dorothy’nin oğlunu kaçırıp işkence ediyor güzelim kadıncağıza, bu Frank’i fazla anlatmak istemiyorum sizlere zorlanıyorum, ibretlik...

Evet bu filmde ‘tutku’ var bolca, kim kime dum duma belli değil ama (: Gerçekten etkileyici, izleyiciye duyguyu geçirebilen nadir filmlerden, tavsiye ederim...

Şarkı için böyle alayım;
Blue Velvet

3 yorum:

  1. ah yaa kaç defa seyrettim yaa bi de ikiz tepeleri :) yönetmenden bu ikisi favım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkiz tepelere bakayım hemen
      Heyy İstanbul’dayım ben
      Seni görürüm belki
      Boynuna deeptone yazan kolye takarsan eğer, öptüm (:

      Sil
    2. :) oleey iyi geez, adalara da giiit :) kadıköy moda beşiktaş balat gez sona annnaaat :)

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...