22 Ekim 2019 Salı

Koltuktaki Ölü - Agatha Chrıstıe


Herkese selam. Bu kitabı çok hızlı okudum, oldukça akıcı ve ilgi çekici olduğundan.. Chrıstıe, biliyorsunuz bir iddia ile başlıyor cinayet kitaplarına... Peki gerçekten tutturabildi mi iddiasını, sivrilebildi mi diğer polisiye yazarlardan? Bunun cevabını ben değil tarih veriyor elbette, ben ise çok severek, çerez tadında okuyorum. Her ay mutlaka bir ya da iki kitabını okurum ki zaten Agatha ablamız beni hiç üzmüyor bu konuda... İstemidiğiniz kadar kitabı var, dizisi de var biliyorsunuz... 

Ben katili tahmin edemedim, Poırot bile devreye çok sonradan giriyor...  Mrs.Welman’ın durumu ağır, miras vakası var anlayacağınız. Torunu Elinor, kızı gibi sevdiği Mary, Elinor’un sevgilisi Roddy, Dr. Lord, Hemşire O’Brien ve Hopkins ve diğerleri .... Mrs. Welman yatağında ölü bulununca tüm şüpheli gözler  Elinor’a çevriliyor, kitabı okumanızı tavsiye ederim..

Kitaptan;
-İnsan kendisine ne  gibi yalanlar  söylendiğini öğrenmek zorundadır.

5 yorum:

  1. Benimde çok sevdiğim bir yazar. Beklenmeyen Misafir kitabı benim için en iyisi şu anda. Okumadıysanız mutlaka tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım okudum ama tekrar bir bakacağım, teşekkür ederim öneriniz için (:

      Sil
  2. Çok iyi bir tespit İlkay, Poırot ve Marple ile özdeşleşiyor resmen okuyucu...

    YanıtlaSil
  3. Tek bir kitabını okumamış ( ki çok fena benim adıma ) olmama rağmen her zaman çok özel bir yazar kalmıştır aklımda. Misal Pera Palas Oteli, onun adıyla adeta özdeşleşmiştir. Otel, tanıtımlarında yıllardır onun adını kullanır. Bu imaja uygun olarak, Christie’nin kaldığı söylenen 411 numaralı odanın karşısındaki 410 numara da, Türkiyeli polisiye yazarı Ahmet Ümit’e verilmiş. Ümit’in yeni romanını bu odada hazırlayacağını açıklanmış. Ne var ki, ortada pek de dillendirilmeyen bir muamma var: Christie, gerçekten Pera Palas’ta kalmış mı? Sherlock Holmes "evet kaldı diyor" Ne hoş bir muamma :)
    Sİz de kitabı keyifle yorumlayınca acilen bir Agatha C. kitabı okumak şart oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırlarla dolu bir muamma Agatha.. Ümit olayını bilmiyordum ama severek okuruz kendisini (: O halde ilk kitap olarak (benim de ilk kitabım olan) Ve ayna kırıldı’yı önereyim size Taner Bey. Favori kitabım ise ‘Son evdeki tehlike’ teşekkürler ilginiz için (:

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...