12 Ekim 2019 Cumartesi

Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho


İşte, ben size yılanları... ayak altına almak için hakimiyet verdim ve hiçbir şey size zarar vermeyecektir.
Yeni Ahit, Luka
Bap 10:19

Kitabımız böyle başlıyor; öncelikle Coelho kalemini seviyorum her ne kadar kimileri abartılı bir coşkunluk bulsa da. Simyacıyı da okumuştum çok severek, sanırım o çobanın öyküsü bir tık daha önde Veronika'ya göre ama bu durum değersizleştirmiyor elbette kitamızı, bir tık yalnıca ;)

Doktor İgor güçlü bir karakter; her ne kadar Veronika gibi görünse de başrol, O'nun hakkı bence, nitekim dumura uğradım kitabın sonunda sayesinde... Vilette akıl hastanesinin baş doktoru İgor, Veronika hayatını anlamsız bulduğundan intihara karar verir; bu alt metnin arkasında ise korkunç bir trajedi var, mesela anne-babası ayrı vs. Ama çeşitli sebeplerden ötürü gerçekleşmez ve 'deliler' hastanesine düşer yolu işte artık sorgulama dönemi başlar Veronika için...

Gelişme ve sonuç bölümünde ise bu sorgulamalarının sonucunda açalım biraz burayı
(piyano çalar, orada yeni arkadaşlar edinir, içinde kalan hayatta yapmak isteyip de belki cesaret edemediği onca güzellikleri düşünür vs.) vazgeçer kararından ve daha sıkı sarılır her şeye, tabii üstünkörü bir yorumlama benimki siz mutlaka tanışın Veronika ile.

8 yorum:

  1. Ölmeyi beklerken yaşamayı öğrenen Veronica, en sevdiğim kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilhassa birkaç bölümü yaşamayı öğretiyor hani :) Spoi olur diye açmayacağım ağzımı :)

      Sil
  2. Veronika kuş gibi özgür bir kız oluyor kitabın sonunda, tıpkı senin gibi; bundan dolayı sevmiş olabilirsin :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı bayadır almak istiyorum ama son anda sepetime başka bir şey eklediğim için bu kitabı çıkartmak zorunda kalıyorum. Yakın bir zamanda okuyacağım 👍

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu kitabı okumayı çok istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göndereyim sana :))

      Sil
    2. Yok canım sağol okunacak kitap çok okuma hızı yavaş :(

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...