6 Ekim 2019 Pazar

Van / Day-2

İki günlük gezimin sonuna geldim. Ayrılırken yazıyorum sizlere, biraz hüzünlüyüm çünkü çok sevdim Van’ı... Aslında buraya daha geniş vakit ayırmak lazım zira çoğu yeri gezemedim. Bu sabah kuzenimle önce Van Müzesine sonra Van Kalesine gittik. Müze bir aylıktı henüz (: Yeniydi ve çok başarılı buldum düzenlemesini... Girişte harita simülasyonu ile karşılaşıyorsunuz tabanda, bastığınız kırmızı noktalarda oradaki tarihi yerler açılıyor tek tek. İlk defa oyuncak araba gördüm müzede hatta ayrıyeten tekerleri bile vardı. Daha sonra Kale alanına girdiğinizde eski bir Van evini inşa etmişler... Ben başarılı buldum inşayı ama ziyaretçilerden olmamış diyenler de vardı. Bir de buradaki dükkanlarda enfes halılar satılıyor. Fiyatını sordum 1200 TL idi bir halı, ortalama bu aralıktadır sanırsam. Sonra kaleye çıktık zorlanmadan yolu güzeldi, taş döşeliydi ve hava yükseklerde bir başka güzel, ferah efendim. Artık fotoğraflar konuşsun, sağlıcakla.


Bunlar düdükmüş efenim, kuş figürlüsünden.


Çarık biçimli riton. Riton ise tanrılara sıvı sunmak amacıyla yapılan özel kaplarmış, ilk defa gördüm.





   

 


10 yorum:

  1. Van tarafını görmeyi ben de çok istiyorum bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görkem hoşgeldin, bloğuna ba-yıl-dım, takipteyim :) tez vakitte gidersin umarım, ben Muradiye şelaleleri için tekrar gitmeyi düşünüyorum ve daha fazlası için gizli bir cennet Van.

      Sil
  2. güzel bir gezi olmuş, müze Fotoğraflarını çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar; güzel ama kısa bir geziydi ve müze efsaneee :)

      Sil
  3. ritonla şerefe demiyorlardı herhaldeee :)

    YanıtlaSil
  4. Kaleye çıkınca hem van merkezi hemde van golü insanın ayağının altında kalıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten masallara, efsanelere konu olabilecek kadar şahaneydi :)

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...