6 Aralık 2019 Cuma

William Shakespeare - IV. Henry



Herkese Selam. Nasılsınız bakalım? Aman keyfinizi bozmayın bu soğuk günlerde :) kimsenin bozmasına da izin vermeyin. Mesela bir Shakespeare romanı açın, okuyun. Hatta Fatoş dediydi deyip IV. Henry’i okuyun...

İngiltere tarihini bilmememe rağmen oldukça zevkli idi kitabı okuma serüvenim. Giriş bölümünde kısa bir özet geçilmiş zaten. Kral IV. Henry zamanı anlatılıyor ayrıca savaş romanı bu. İsyanlar, taht savaşları, asiler, serkeşler filan. Güldürü öğeleri de mevcut; Falstaff var mesela. Kral’ın oğlu Hal’in serseri takımından arkadaşı. Enteresan meyhane sahneleri okudum, farklı geldi bu sebepten Shakespeare’in öteki romanlarına göre.

Ufak alıntılar:
....

(Eastcheap. Yabandomuzu Kellesi Meyhanesi.)
(Falstaff ve Bardolph girer.)

FALSTAFF
Bardolph, şu son işten bu yana kötü inceldim değil mi? Hafifledim, sıskalaştım. Kocakarı geceliği gibi derim her yanımdan sarktı yahu! Pörsük elma gibi buruştum. Vazgeçiyorum artık, hem de şimdi, her şeyimi kaybetmeden! Yakında içim geçecek. pişman olmaya bile gücüm kalmayacak. Kilise havasını bile unutmadıysam, kaysı kurusundan, sütçü beygirinden beter olayım. Ah, kilise havası! Yoldaşlarım, evet aşağılık yoldaşlarım yaktı beni!

BARDOLPH
Sir John, bak bu vıdı vıdıyla çok yaşamazsın.

12 yorum:

  1. Çok güzel bir öneri. Emeğine sağlık Fatoş. Bir (iki) sonraki yazımda ben de Shakespeare'den bahsedeceğim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız. Merakla bekliyorum, teşekkür ederim efenim =}}

      Sil
  2. Shakespeare okumayı çok seviyorum ben de, bu eseri de listemde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Salıncak :) Birçok kitabını sipariş ettim ben kendisinin :)) Gerçekten sevilesi

      Sil
  3. Özellikle komedi kısmını merak ettim. Umarım okuyabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaş sahneleri de çok iyiydi. Ufak bir gezintiye çıkaracak okursanız şayet lakin savaş alanında :)

      Sil
  4. Shakespeare'i iyi biliriz de bu eserini ilk defa duyuyorum açıkçası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de eserlerini araştırırken buldum. Bu zamana kadar duymuş değildim sizin gibi.

      Sil
  5. Shakespeare diyince aklıma piyano gelir hep, Mozart ile Shakespeare,i birbirlerine karıştırıyom..🙂 Shakespeare'in çok kitapları varmış, 4.henry, de bunlardan biri tarihsel bir oyunmuş..Adam şair ama politik konuları da böyle irdeliyo..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirsel biçimini koruyor aslında politik konularda bile, bu yüzden seviyik 😊😊

      Sil
  6. not ettim okuyacağım bunuu :)

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...