19 Haziran 2019 Çarşamba

O Thiasos (1975)


YÖNETMEN : THEODOROS ANGELOPOULOS

Dört saatlik bir serüven, çok çok beğendim, hatta bir numaram oldu belki de. Konu itibari ile; 1939-1952 yılları arasındaki Yunanistan’ı gezici tiyatro oyuncuları eşliğinde izleyiciye aktarıyor film.. Yukarıdaki resimde ‘Çoban Golfo’ adlı alegorik oyundan bir parça var; mesela bilmem kaçıncı kez bilmem kaçıncı yerde sergilerlerken oyunu; oyuncuların faşizme kurban gideceğini kim tahmin edebilir.. Angelopoulos ‘aç o gözünü, aç aç!’ diyor bizlere, yönetmenin izlediğim ikinci filmi olmasına rağmen bu ayı hatta belki bu yazı filmlerine adamaya karar verdim, davetlimsiniz efenim (:


Film bir müzikal edasında aynı zamanda. Dört mevsim gezerken Yunanistan’ı arşın arşın kah dans ederek kah şarkı söyleyerek umudu diri tutuyor yönetmen. Evet siyahlar çok bu filmde; tecavüz, ölüm.. Beyazlar da var ama; ama’yı pek sevmem ama... 
Gerek Nazi işgali, gerek İngiliz; biliyorsunuz yoğun bir işgalden geçer Yunanistan; hele bir de kendi içindeki komünizm savaşı da eklenirse...

Ezcümle yoğun bir sinematik söylem ve belki de buyruk izlemek isterseniz...

14 yorum:

  1. Teşekkürler güzel konusu ile izlerim

    YanıtlaSil
  2. Değişik. İzlenebilir de süresi de uzunmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzı çok hoşuma gitti (: Memnun kalırsınız umarım..

      Sil
  3. video da eklenseydi izlenirdi ama neyse denk gelirsek izleriz bir ara,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video köpeğin olsun (:
      https://ugurfilm.com/tag/o-thiasos-altyazili-izle/

      Sil
  4. Ne zamandır Angelopoulus filmleri izlemek istiyordum, aklımı depreştirdiniz:-) Ben de bu yaz başlayayım. Sonsuzluk ve Bir gün ile kalmıştım.. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Aze; üçüncü filmi seçtim bile ; https://www.vayboo.com/o-megalexandros.html (:
      Rica ederim, bilmukabele...

      Sil
  5. hımmmm, bunu izlemedim sanırsam, hatırlamıyom. netten bulup izlerim tımams. ama kışın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay yok varmış bende, indirmişim, saklamışım ama izlemeyi atlamışım, kışa artık hihi. iyi oldu kışa sağlam bir filmle girerim oley mersiii :)

      Sil
  6. Çok ilgimi çekti, tavsiye için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Yeni Yıl

   bir koca yıl daha bitti, inanılır gibi değil... ben n'apıyorum, yürüyüşe çıkıyorum bol bol, kitap okumaya çalışıyorum, bolca müzik ve...