14 Kasım 2019 Perşembe

La femme de l’aviateur


Ah, nasıl girsem söze bilmiyorum inanın... Biliyorsunuz Rohmer ayı ilan etmiştim Kasım'ı, seçtiklerimden ikinci filmi de izledim. İnanılmaz, çok net vuruşlar var bu filmde, acayip keyif aldım izlerken. İyi ki daha fazla geç kalmamışım izlemek için dedim... Efendim coşkunluğumu mazur görün, şimdi de filmi anlatayım biraz...

François sevgilisi Anne'yi, Anne'nin eski erkek arkadaşıyla görür, işkillenmeye başlar. Erkek arkadaşını takip etmeye başlar ve onu başka bir kızla görür... Bu sırada henüz on beş yaşında olan Lucie ile karşılaşırlar parkta. Lucie; sevgilisinin sevgilisini başka bir kızla yakaladığını ispatlamak için parkta sevgililerin yanında bulunan ve fotoğraf çeken çifti gösterir François'e eğer isterse cazibesi ile çiftten fotoğraf makinesini alabileceğini, sevgililerin fotoğrafını çekebileceğini söyler... Bu park sahnesi oldukça etkileyiciydi gerçekten.


François; Lucie'den ev adresini alır daha sonra onu durumdan haberdar edebilmek için. Anne'nin evinde bulur kendini. Ancak Anne isteksizce yaklaşır sevgilisine, yorulduğunu ve dinlenmek istediğini söyler. Ayrıca ilişkilerinde oldukça rahat bir insandır Anne nitekim bu durumu şu sözlerinden anlayabiliriz;
-Bana göre aşk; beraber yaşamak değildir, yapışkan şeylerden nefret ederim. Ayrılık kalbi sevgiyle doldurur.

Spoi vermeyeceğim filmin büyüsünü bozmamak adına ancak finalde dumura uğradım ben...

10 yorum:

  1. Güzel bir tanıtım olmuş, not ettim izleneceklere teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. rohmer en sevdiğim bikaç yönetmenden biriii :) bütün filmlerini izledim. herhalde biliyosun, birkaaç seri filmi var, mevsimler, ahlak hikayeleri gibii :) bu havacının karısı da iyilerden zaten hepsi iyii :) claire'in dizi, mauddaki gecem ve diğerleriii :) yeni dalganın en denişik adamı yaa. bir de jacques rivette izleee :) özellikle güzel gürültücüüü :) hayatta en sevdiğim film güzel gürültücü, bir resim sanatı filmi, sevmezsin hihi :) ay bir de şeyi izlesene ama nolur, asla gözlerini kaçırma (never look away) alman filmi, yine resim sanatı üzerine. benceee, 2000 lerin en iyi filmi never look away, hint filmi sefertası ile birlikte :) ayrıca bu yönetmenin başkalarının hayatı adlı filmini de kaçırma :) bu yeni alman yönetmen çok usta, hemi de goethe'nin akrabası :) yaşasın sinema, yaşasın fransız sineması ve yaşasın bu alman yönetmeen :) yaşasın seeen. sinema müzik kitap da derinsin ayolcuuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. never look away, taamm (: güzel gürültücü taam (: yaşasın sen ayol ((:

      Sil
  3. ay bak rohmer istersen yani sölerim bütün filmlerini. nette arayıp bulcan da bi ton filmi var aslında ama temelde 25 film filan çünkülüm kısa filmisi de çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah evet kısa filmleri de harika (: izledim birazını, valla süper olur (:

      Sil
    2. ay o zaman seri olarak izlemeye başlaaa :) mevsimler serisi gibi. kış öyküsü ilkbahar öyküsü yaz öyküsü sonbahar öyküsü gibiii :) sonra da ahlak öykülerine geç :) nette böyle yazınca filmlerin sırasını bulursun kiiii :) bir de deyişler serisi var, proverbs yanii, sırayla izle ayolcuum :) bişi olursa söle bana sölerim sırasınıııı :) ah maud ah claire ah öğleden sonra aşk :)

      Sil
  4. Zaman bulursam izlemek isterim.

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...