8 Kasım 2019 Cuma

L'ami de Mon Amie





İlk filmimi izledim, Rohmer'den. O kadar doğaldı ki her şey. Saf, tertemiz bir sinemasal deneyim oldu benim için bu film. Oyunculuklar yapmacıklıktan çok uzak; replikler, sekanslar... Lea ile Blanche yakın arkadaşlar ve film boyunca arkadaşlıklarını sorguluyorlar sevgilileri üzerinden... Blanche; içe dönük, sevecen ve tabii ki daha sessiz bir kız. Lea ile sevgilisi Fabien bir dargın bir barışık yaşarlarken, Blanche da genç bir mühendis olan Alexandre ile takılır bir süre. Filmin sonunda ise tüm roller yer değiştirecek :)




Filmden bir replik de dursun burada;
Blanche, Alexandre için der ki Fabien'e:
-Onu değil de, Yalnızca görüntüsünü sevdiğimi farkettim
yapay bir görüntü.
Çocukça rüyalar görmek için fazla büyüdüm.
Ama şimdi bitti. Görüntü tamamen soldu.
Her şey bir anda yok oldu. Tüm hislerim.
Acı bile hissetmedim. Bir anda her şey baştan başa değişti.
Fabien:
-Görüntüler bile bu kadar çabuk kaybolmaz.
Blanche:
-Olur.
Bir ay önce, eğer bana aşık olsaydı, Ya da söyleseydi,
Çok heyecanlanırdım.
Hayatım boyunca güvende olacakmışım gibi hissederdim.

Neden bir ay önce dediğini anlamışsınızdır çünkü artık yanında Fabien var, keyifli seyirler izleyecek olanlara :))

8 yorum:

  1. Tam bir Fransız filmi desene!

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi geldi bu film bana , naif (: Tam bir Fransız evet (:

      Sil
  2. eveet bu da iyi, iki kız iki erkek, arkadaşımın aşkı gibi hihi. rohmerin başyapıtııı, mauddaki gecem i izle hemeen yaa :) bi dee tipik fransız filmi olan ve gelmiş geçmiş en romantik film sayılan bir kadın bir erkek (claude lelouch) oleeey ah parizyen kalbimiz hihihi :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. deep malesef çok vakit bulamıyorum film izlemeye ancak senin önerilerin kıymetli, mutlaka izlerim yani, saoll (: şiire daldım bu aralar, verlaine falan filan (:

      Sil
    2. şiir de iyi tabiii, verlaine, eskilerden gidiyon yaniii :) eh şiir ve fransız sineması yakın zateen :) prevert, bodler, kötülük çiçekleriiii :) o zaman jacques brel oleeey :)

      Sil
  3. senin filmlerden o thiassos u netten bi yerden indirdim, rus torrentleri yanii. süper kalite süper görüntülü. kışın izliycaaam :)

    YanıtlayınSil