11 Ocak 2020 Cumartesi

Bıçaklar Çekildi - 2019



Sıcağı sıcağına yazayım dedim :D Tanrım, ha-ri-ka bir film! Rian Johnson yönetmen koltuğunda, hayal ettiği, bizlere seyir ettirdiği dedektif  ise Daniel Craig( Benoit Blanc).


Harlan Trombey 85. yaş gününde evinde ölü olarak bulunur. Sinemalar.com’dan konusunu copyledikten sonra başlayalım izlenimlerime. Olaydan sonra dedektif Benoit tek tek aile üyelerini sorgulamaya başlar polis ile birlikte. Resimde Harlan’ın büyük kızını görüyorsunuz sorguda iken bu arada resimler imdb’den. Doğal olarak bütün aile sırları açığa çıkar ancak dedektifimiz cinayet potansiyeli olabilecek bir delil yakalayamaz.



Derken olaylar Harlan’ın bohem oğlu Ransom ve annesi illegal bir göçmen olan hemşire Marta arasında gelişecektir. Ben finalde dumura uğradım. Uzun zamandır bu kadar eğlenmemiştim doğrusu, espriler şahane idi. Absolute izleyiniz. :)

 ——-SPOİLER———

Senaryodaki sahne geçişleri inanılmaz atak tutuyor insanı bu bir. Agatha romanlarından esinlenilerek yazılmış gibi görünse de sonu ile büyük ölçüde şaşırtarak Doyle’a yaraşır bir finale sahip.(iki)  İzlerken bir dakika olsun Ransom’dan şüphelenmedim. Ta ki final anına dek. Olağanüstü zekice kurgulanmış plan. İlaç şişeleri karıştırılmış olmasına rağmen Marta’nın doğru ilacı vermesi ise burktu içimizi, pisi pisine gitti Harlan amcam. 

Ortada vasiyet olunca başka sitelerden okuduğuma göre politik dokundurmalar varmış bilhassa Marta’nın göçmen annesi düşünüldüğünde. Harlan’ın büyük polisiye yazarı olması, her şeye sıfırdan başlaması ancak çocukları tarafından yalanlar ile defalarca aldatılması kendi yarattığı dünyayı yok ederek her şeyini Marta’ya bırakmasına yorulmuş...( bu da üç)




8 yorum:

  1. pekuuuu :) craig çok severim zaten yaa iyi oyuncuu tiyatro ve sinemaaa :)

    YanıtlaSil
  2. ben de en iyi filmleri seçmeye başladım. bugün de çok iyiler var son yazımdaa :)

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim filmi kaydedeyim 🤗🤗

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...