28 Ocak 2020 Salı

bir film ne kadar canınızı yakabilir? - ROMA(2018)


                                                   YÖNETMEN: ALFONSO CUARÓN
                                                                Uyarı: Aşırı spoi içerir.

Oscarlı film. Yönetmenin çocukluğundan izler taşıyan dramda 70’ler Meksika’sını seyrediyoruz siyah-beyaz. Cleo orta sınıf bir ailenin yanında hizmetçi. Yaftalamayı sevmiyorum aslında lakin filmi anlayabilmek için imdb’de geçen ‘maid’ sözcüğünü kullanmak zorundayım. Cleo bir insan esasında hepsi bu. Bir kadın.



Fermín sevgilisi. Hamile kalıyor. Ama Fermín yağlıyor topukları ve kaçıyor. Sonrasını ben söylemeyeyim, siz izleyin...


Sofía dört çocuk annesi. Antonio hep uzakta, uzaklarda. Çalışıyor, iş için. Ancak bir müddet sonra tamamen aile içi bağlar kopuyor. Çocuklar asgari düzeyde etkilensin diye ebeveynler önlemler almaya çalışıyor...



Konu kabataslak bu şekilde özetlenebilir de başlıkta sorduğum sorunun cevabı nasıl özetlenecek? Yanan ormanda ağıt yakarcasına şarkı tutturan adam verebilir mi yanıtı? 

‘Kadınlar hep yalnızdır’mı yoksa filmde dendiği üzere? 

Bir uyansak, uyansak, uyansak uykumuzdan...

9 yorum:

  1. Harika ve aynı zamanda iç acıtıcı bir tespit... :( Kalpten yalnızız!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dondum bir müddet filmde inanır mısın Momentos cümleyi duyunca...

      Sil
    2. Aynı şeyi hissettim ben de yazında okuyunca... ve tüm tanıdığım kadınlar ve kendim gözümün önünden geçti 😐

      Sil
  2. Hep ertelediğim filmler arasında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyleydi, bir yerden başlamak lazım:)

      Sil
  3. Çok güzel bir yorum olmuş bu, biraz ağır ilerleyen ama duygu yüklü bir filmdi bence de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aralıklarla izlediğimi itiraf edeyim ben de.) Saolasın Ebrar.

      Sil
  4. eveeet bu film dee cuaron un diğer filmleri deeee güzeeel :)

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...