13 Ocak 2020 Pazartesi

Neler yapıyorum...

goodreads’den ingiliz kullanıcıları takip ediyorum... okuduğum kitaplara girilen ingilizce yorumları çeviriyorum... boşuna en sevdiğim yönetmen demiyorum pasolini için... teorema adlı kitabı var can yay. şu an okuduğum... her cümlesini geçtim, kelimesindeki derin anlamlar büyülüyor beni... 




1968 yapımı filmi de var... kitabı okuyup filmi seyretmek anlatılmaz bir haz konu pasolini ise... filmde rimbaud kitabı görünce canım çekiyor... dizelerini okumaya başlıyorum... teorema konusu melek mi şeytan mı belli olmayan bir yabancı‘nın burjuva ailesine girmesi ve hizmetçi de dahil olmak üzere hepsinin hayatını zindana çevirmesi... böyle olmuyor işte ben anlatınca... bu zarif imlerle süslü filmi üstünkörü geçiştiriyormuşum gibi... ama siz mutlaka okuyun, hak vereceksiniz bana... basılı bulamazsanız e-kitap olarak mevcut bende... dileyene atabilirim.

Odayı kaplayan karanlığın, neredeyse bilinçli bir anlamı var: yararsız yazgısının peşinden giden zamanın geçişi: akşam, ertelenemez ödevler getirir, ödevden kaçanlar, tüyler ürpertici bir özgürlüğün acısını duyarlar. Karanlık, bir derstir: kurallara uymayı, ödevleri savunan babalarımızı, babalarımızın babalarını haklı çıkartan bir ders. Gerçekten de, hiçbir şeyi dışlamaz, ne çok uzaklardaki bir çanı, ne (belki de çalışılan bir günün bitiminde, aile yaşamını vurgulayan, seçilemeyen bir müziğe karışmış) daha yakınlardaki sesleri; ne de evin içindeki yaşam belirtilerini.”




8 yorum:

  1. Goodreads iyi güzel de birde türkçesi de olsa 😊
    Okumadığım bir yazar ama not ettim. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads cidden güzel. Aslında ben daha çok yabancı dilimi geliştirme amaçlı kullansam da birçok Türk okuyucu da mevcut :) Gruplar filan. Kitaplar da ekli Türkçe. İndirip kullanmaya başlayın bence ;)) Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Bende kullanıyorum ama bazı yerlerde takılıyorum, yorumlar kısmı özellikle :)
      Bende teşekkür ederim iyi akşamlar.

      Sil
    3. Haklısınız valla. Mutlu akşamlar ^^

      Sil
  2. led zeppelin :) 1000kitap kullanıyorum ben de önceden de vikitap vardı. zaman bulamadığım için okumayı hep ertelediğimden kullanmaya başlamıştım hedef belirleyip hırs yapınca daha düzenli okuduğumu fark ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oleyy :) hırs iyidir abartmamak kaydıyla hehe =}

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...