31 Ağustos 2019 Cumartesi

O zaman ŞİİR!



Kimseyi değiştiremezsin hayatta. 
Ve kimse için de değişmemelisin. 
Kimliğini kaybettiğin an, yaşamını çöpe attın demektir. 
İstemediğin sürece, hiçbir şey için ödün vermeyeceksin.
Çünkü gün gelir, verecek hiçbir şeyin kalmaz. 
Her şeyi sen istediğin için yapacaksın, 
başkası senden istediği için değil. 
Ve sen, sen olarak kaldığın sürece senin yanında olanlar 
da mutlu olacaktır. 
Bırak hayatına eşlik etmek isteyenler gelsin seninle.

Yolun bitimine kadar gelmeleri şart değil.
Herkesin gidebileceği bir yol vardır. 
Sen yeter ki, yanında yer almayı bil. 
Ne sen kimse için mecburi istikametsin, 
ne de bir başkası senin için... 
Seninle gelmek isteyenleri yanına al.
Belki beraber daha çok şey katabilirsiniz bu hayata. 
Yanındaki seni mutlu ettiği sürece kalsın hayatında, zorlama kendini.
Hayat rahat ve anlayışlı insanlarla 
Ve hayat hak ettiği gibi yaşandığında güzel...

Ve unutma; aynı dili konuşanlar değil 
aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir...


Charles Bukowski

19 yorum:

  1. Çok güzel bir şiir. Sadece yazı aşırı küçük okumakta biraz sorun yaşadım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gonca, düzeltmeye çalıştım ancak şiirin ruhu sinmiş galiba bu kadar oldu :)

      Sil
  2. Ne güzel bir şiir bu 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şevval, Bukowski amca güzel şiyir yazar :)

      Sil
  3. Şöyle ki inanın en az on defa düzeltmeye çalıştım postu normal punto yaparak ancak algılayamadı sanırım, en son hali böyle :) Ve teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Bilgisayarda mı problem acaba daha önce olmamıştı ama :)

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar post yenilenmiştir nihayetinde (:

    YanıtlaSil
  6. Şuan ki hali gayet güzel bence daha düzeltmeye çalışmayın ve şiir çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de memnunum bu halinden ilk haline kıyasla, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Son iki cümle o kadar güzel ve anlamlı ki.. Aynı duyguları paylaşmak aynı dili konuşup anlaşmaktan daha da önemli gerçekten de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Birpembesever, sizinle aynı duyguları paylaşıyoruz (: teşekkür ederim.

      Sil
  8. bukowski tüm eserlerini okuduuum. amaa o kendini şair kabul etse deee romanları ve öykülerini daha çok seviyoree bu pis morukun hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha ha :) şiirleri seviyore ben de :) teşekkür :)

      Sil
  9. Çok güzeldi bu yaa, sevdiklerime atıcam şimdi yayayım hemen, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh oh ne mutlu (: Teşekkür ederiz bukowski ve ben (: Sevgiler..

      Sil
  10. Ne kadar hiç kafiye olmasa da :) . Çok anlamlı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Şimdi anadilinde nasıl bilemiyoruz tabi :) ama evet oldukça anlamlı, teşekkürler :)

      Sil
  11. Çok güzel, anlamlı bir şiir. Bizimle paylaştığınız için teşekkürler😊
    Bu arada blog-keşif etkinliğinden geldim. Sizi tanıdığıma sevidim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, hoşgeldiniz Umman bilmukabele...

      Sil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...