24 Eylül 2019 Salı

Ağaç Evi Sohbetleri #4





Hepiniz biliyorsunuz zaten etkinliği tanıtmama lüzum yok, di mi (: Bu haftaki konuyu Kaystros Thayra belirlemiş nitekim benim de en çok önem verdiğim konu seçilmiş; Özgürlük...

‘Özgür olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Özgürlük sizin için ne anlam ifade ediyor?
Size göre özgür olmanın sınırı nedir?’

Özgürüm... En az senin kadar, evet evet, senin kadar da ve senin kadar... İstediğimi ‘fatoş’ olarak ‘ben’ yaparım, ‘sen’de yaparsın ve evet evet sen de... Sınır meselesi geldi değil mi aklımıza; ‘ben’ ve ‘sen’ in özgürlük alanı kesişmemeli diyorum bu konuda zira dünya hepimize yetecek kadar kocaman;  sınırsız bir evren, sonsuz bir uzaydan bahsediyoruz. Özgürlük benim için ‘seçebilme’ hürriyetidir. ‘Ben bu yolu seçiyorum, evet senin gittiğin yoldan da varabilirim ulaşacağım yere ancak yeni bir yol çizerek gideceğim ve kazansam da kaybetsem de bu benim yolum olacak... İstersem duyabilirim sesleri, istersem gidebilirim en uzaklara ve istersem, görebilirim tüm renkleri istersem, istersem...


22 yorum:

  1. Adeta bir şiir gibi yazmışsın. Ben de bu konuda sana katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kısa ama güzel bir yazı geldi yazarımızdan :) ellerine sağlık fatoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısa evet lakin gerisi dökülemedi kelimelere biraz da okur çalışsın efem (: teşekkürler..

      Sil
  3. Konuyu kısaca öz ve güzel anlatmışsınız tebrikler ve her bir kelimesine katılıyorum 👍

    YanıtlaSil
  4. Birbirimizin alanına müdahale etmemektedir özgürlük:)

    YanıtlaSil
  5. Sınırları belli olan bu mekanda neyi paylaşamıyoruz ki değil mi, kurallarda belli alanlarda oysa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırs giriyor devreye ‘empati’nin pabucunu dama atıyor ne yazık ki umarım bize uğramaz kendileri

      Sil
  6. Başkanlarının isteklerine boyun eğmiyorsak özgürüzdür biraz da..

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel kısacık ama çok anlamlı bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel özgürüm diyebilmek. Seçebilme hürriyetidir özgürlük diyorsunuz. Pazarda domates alayım dedim, seçtirmedi pazarcı. "Sıradan, yok öyle seçmek" dedi.

    Demokrasi seçme, seçilme hakkı dediler. Yine istediğimi seçemedim. "Çoğunluk" dediler, "Çoğunluk öbürünü seçti". Ben galiba özgür değilim:)
    Özgürlüğün de kendine göre kuralları var. Diğer pazarcıya gittim, daha pahallıydı onda domates. "Seç abi", dedi, "İstediğini al." sevindim, özgürleştiğimi hissettim.

    Domates olayını çözdüm ama demokrasiden çaktım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman tekrar söyleyeyim güzellik maksat; özgürüm... Seçimden kastım ‘özgün’ olabilmekti buna para, siyaset vs. gibi etkenler dahil elbette elinden ne geliyorsa seçimlerin için feda edebilmek gerek ki en azından ‘denedim’ ama ... diyebilmeli insan (:

      Sil
  9. peki peki kızmaaa bi sakin ol yaaa :)

    YanıtlaSil

Yeni Yıl

   bir koca yıl daha bitti, inanılır gibi değil... ben n'apıyorum, yürüyüşe çıkıyorum bol bol, kitap okumaya çalışıyorum, bolca müzik ve...