28 Eylül 2019 Cumartesi

her - 2013

Öncelikle filmi sevgili Abdullah  Bey’in bloğunda görmüştüm; yani daha önce de görmüştüm ancak hatırlatma olmuştudu... Teşekkür edeyim buradan kendisine.




Evet uzay çağındayız, çok geliştik ama ne çok geliştik sormayın, sığamaz olduk hiçbir yere; her seferinde daha yüksek gökleri delenler diktik daha hızlı ulaşım araçları yaptık, daha akıllı (?) bilgisayar ürettik ve biliyorsunuz her seferinde daha çok ‘yalnız’ kaldık... İşte yönetmen bu akılalmaz yalnızlığımızı da çok çok geliştiğimiz için yapay zeka bir işletim sistemi olan sevgili ile taçlandırıyor; Samantha...

Theodore; özel bir -sevgiliye mektup yazım şirketin’nde- (şaşırmayın hiç dedim ya o kadar geliştik ki bu da son moda meslek dallarımızdan biri sadece!) çalışan, boşanma arefesinde yani meçhul boşlukta duranlardan biri sadece... 

Ve aşk... Burada klişeleşmiş flört evrelerini izliyoruz, saatler süren konuşmalar, günaydınlar, iyi dilekler... Ama yetmiyor tabii ki  doyumu bir sonraki evreye taşımaya karar veriyor ikili, ben bu kısımda oldukça şaşırdığımı itiraf edeyim. Samantha yerine kanlı canlı bir kadını kullanmaya karar veriyorlar fiziksel yakınlaşma için, kadına Samantha’nın kulaklığını takar Theodore  ama yapamaz kadınla bağdaştıramaz Samantha’yı işte burada kadın ağlayarak kendini suçlar... Yönetmenin zekasına hayran kalmamak elde değil...


Ve ayrılık süreci başlar bu noktadan sonra nitekim Samantha; bir yapay zeka olan işletim sistemi çeker gider (: Komik di mi (: Kapatır, imha eder kendini (: Filmin atmosferi, renkler oldukça pastel tonlarda ya bu film aslında silik bencilliğimizi yüzümüze vuran bir, bir ne desem ‘trajedi’...

15 yorum:

  1. Benim kadar seni de etkilemesine çok sevindim. Acaba ben mi abarttım endişesine kapılmıştım. Bu arada benim kaçırdığım yerleri çok iyi yakalamışsın. Silik tonlardaki elbiselere yaklaşımın mesela...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek bizi değil birçok insanı etkilemiş. Az evvel baktım, özgün senaryo ödülleri var bolca. Yapay zeka ilgimi çekmiştir hep bir de ‘aşk’a değince ortaya bu film çıkıyor işte (: Teşekkür ederim evet soft renkler filmin teması da olan ‘yalnızlık’ için bir nazire olabilir.

      Sil
    2. O zaman filmi notlara eklememem gerekecek bir neden kalmadı sanırım

      Sil
    3. Sanat Penceresi, kesinlikle ekleyin (: Keyifli seyirler...

      Sil
  2. hım ilginçti ivit. güncel konuuu :)

    YanıtlaSil
  3. İlgimi çekti.sık kullananlar imine ekledim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik, çok sevindim fikir verebildi isem, rica ederim :)

      Sil
  4. İlkay; yorulduğum anlar yok değil pardon ,)

    YanıtlaSil
  5. Bir ara bilim kurgu tarzında ilginç olabilecek ne kadar film varsa seyrettim. Bu film beni de çok etkilemişti. Sanal aşkın bir başka türlüsü. Benzer baska filmlerde var izlediğim, öneride bulunurum size isterseniz. Sevgiler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, harika olur (: Yapay zeka ilgimi çeken bir konu, sağolun 😊😊

      Sil
    2. Interstellar(2014 yapımı), Ex Machine (2015 yapımı) bir tane daha var mükemmel diye nitelendireceğim ama ismini bir türlü hatırlayamadım.. Deep' e o filmden bahsetmiştim, belki hatırlar.. soracağım ona. :) yine yazarım.

      Sil
    3. Çok teşekkürler (:

      Sil
  6. ETKİLEYİCİ, ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...