4 Eylül 2019 Çarşamba

Mitrofan - Bulgarin



Selamlar, selamlar; Bulgarin’in kıvrak zekası ve müthiş nükteli dili ile tanışmaya hazır mısınız?
O halde önce biraz alıntı...

“ Bilgin değilim, ama bilgi ve bilgelik arasındaki farkın fırınla ekmek arasındaki farkla aynı olduğunun bilincindeyim. ”
-Dedemin Sözü

“ Bilgiç, bir konu hakkında 999 kişinin ne düşündüğünü bilmekle beraber, kendisi hiçbir fikre sahip değildir, kişisel düşüncelerini eski basım kitaplardan değil de dimağlarından alan akıllı insanlardan ise öldürecek kadar nefret eder. ”

“  Sokrates nesnelerin ilk nedenlerini arayanlardan değildi; öğretici nitelikte olmayıp, aklı şaşırtmaktan başka işe yaramadıklarını düşünerek, anlaşılması zor olan teorilerle uğraşmadı ve doğanın faydalı kavramları bize kolay erişilebilir halde armağan ettiğini, bir merak tatmininden ibaret yararsız bilgileri öğrenmeyi ise zorlaştırdığını ispatladı.
  Sokrates’e göre, insanlar için biricik faydalı ilim, insanlığa karşı sorumlu ve saygılı olanların ilmidir. ” 

...

Arkadaşlar kitap 5 ayrı hikayeden oluşuyor ve ay yaratıklarından tutun arzın merkezine yapılan seyahatlarden, iç savaş kurbanlarından, Halife Ömer’den bahsediliyor öykülerde. Ben yazarın kurgu gücüne, dimağına hayran kaldım çoğu zaman gülümseyerek okudum ama nasıl bir gülümseme hani Donald Duck’ın tepesinde ampul yanar ya o biçim...

8 yorum:

  1. Bulgarin'i duymamıştım. Oysa zamanının en etkileyici yazarlarından biriymiş. Mitrofan da ilginç bir kurgu. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de ilk defa duydum. Her şey ilgi uyandırıyor, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duyduğum bir yazar... paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. senin instada gördüm bunu ilgimi çekmişti, yazarı biliyom da okumadım, okunur bu tişkir :)

    YanıtlaSil

geziyoruz tozuyoruz

 bayram'da kısa da olsa mahşeri  istanbul kalabalığına karıştım.. lale mevsiminde gitmeyi çok istiyordum, emirgan korusunda idim bayramı...